Inwestowanie w serwisy internetowe
Finanse
Obok portali monotematycznych internetowe serwisy finansowe to obszar, w który inwestowane są największe pieniądze. Głównym dochodem takich serwisów jest sprzedaż usług i produktów finansowych oraz powierzchni reklamowej. Jeżeli serwis oparty na adresach tematycznych zdobędzie 10% udziału w rynku powinien zapewnić dochody odpowiednio duże do wartości tego rynku.
Jaka jest minimalna wartość poniższych adresów?
lokaty.pl – $50,000
pozyczki.pl – $50,000
depozyty.pl – $50,000
50,000 dolarów jest to miesięczny budżet reklamowy średniej wielkości serwisu. Czy nie opłaca się wydać jednorazowo miesięcznego budżetu na ciekawy adres?
Nieruchomości
Skoncentrujmy się na segmencie wynajmu biur. Jest to jeden z atrakcyjniejszych segmentów z kilku powodów:
- powierzchnia biurowa jest skupiona przeważnie w dużych budynkach;
- następuje rotacja biur do wynajęcia co umożliwia stałą współpracę administratora budynku z serwisem;
- wynajmujący często znajdują się poza miastem lub poza krajem, w którym chcą wynająć powierzchnię.
Prezentacja powierzchni z planem budynku, planem pomieszczenia, zdjęciami, zaznaczeniem na mapie miasta oraz możliwością dojazdu powinna być atrakcyjna dla wszystkich zainteresowanych. Właściciel budynku dociera do większej liczby potencjalnych klientów a klienci mają o wiele większy wybór niż tradycyjnymi metodami.
Dochód z takiego serwisu jest zapewniony od samego początku. Np. zakładając, że jeden budynek ma powierzchnię 7000 m a cena wynajmu waha się od 30 do 50 dolarów za metr, to opłata za prezentację oferty w wysokości 1 zł za metr nie jest wygórowana.
Znalezienie inwestora branżowego nie powinno być trudne w momencie, gdy tradycyjne firmy zobaczą, że nie mogą pobierać prowizji za coś co jest dostępne za darmo.
Konkurencja? Jeżeli inne serwisy prezentują też powierzchnię do wynajęcia to tylko ułatwia nam sprawę, ponieważ gotową informację umieszcza się w bazie bez dodatkowej pracy. Powstaje pytanie czy użytkownik chętniej odwiedzi ogólny serwis o nieruchomościach (np. super.pl) czy specjalistyczny w którym są dokładne, aktualne informacje. Korzystamy z zasady, że robiąc mniej uzyskujemy lepszą jakość.
Praca
Ilość serwisów o pracy oraz ilość młodych ludzi poszukujących pracy przez internet powinna być wystarczającą motywacją do zainwestowania w adres dotyczący tego rynku.